Kledingmanagement

Workwear en safety management

Voor persoonsgebonden bedrijfskleding en persoonlijke beschermingsmiddelen.

Baan Kleding  en PBM management pakket

De markt is al lange tijd op zoek naar een systeem dat alle aspecten beheerst van het proces rond de uitgifte van persoonsgebonden bedrijfskleding en persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM’s). Dat systeem is er nu. Met ecmanage wordt online de hele keten bediend. Niet alleen de klant en de de leverancier maar ook de bestellen er de drager. De besteller kan voor een drager bestellen en ziet direct de maat en het budget. De drager kan, als de werkgever dit aangeeft ook zelf binnen zijn budget zijn eigen kledingpakket, PBM’s of andere persoonsgebonden uitrusting bestellen. Het pakket is gebaseerd op een uitgebreide procedure van budgetteren, bestellen, goedkeuren, beoordelen door leverancier, produceren, uitleveren en rapporteren. Het pakket kan worden aangepast aan alleen die stappen in het proces die de gebruiker nodig heeft. Met recht maatwerk dus!

Minder kosten, meer efficiency!

Klanten willen graag alles rond de aanschaf van bedrijfskleding en PBM’s outsourcen en centraliseren bij de leverancier. Deze zou dan de gehele procedure voor hen moeten beheersen. Maar als je niet beschikt over alle nodige informatie, dan wordt dat moeilijk. Bovendien gaat er nog wel eens wat mis met het invullen van formulieren. Die papieren rompslomp is met Ecmanage verleden tijd. Alle informatie is digitaal en centraal beschikbaar. Kort gezegd: de interne kosten gaan omlaag, er wordt tijd gewonnen, de interne processen worden sterk vereenvoudigd en er wordt overzicht en inzicht geboden. Wat wil je nog meer?

Van bestellen tot leveren

Een kledingmanagementsysteem bij de leverancier dat het proces van bestellen tot leveren compleet ondersteunt voor de drager, respectievelijk gebruiker, is voor de werkgever van die drager een uitkomst. Ecmanage voorziet in het budgetteren van kledingpakketten en het rechtstreeks toekennen daarvan aan de medewerker. Die bestelt zelf, online, binnen het toegekende budget, wat hij of zij nodig heeft. Alle informatie wordt bijgehouden, van individuele (afwijkende) maatvoering, tot aan inleververplichting van oude kleding. Het systeem onthoudt namelijk de historie van alle kledingdragers en hun kledingbezit. Hiermee kan oneigenlijk gebruik van de kleding worden voorkomen. De werkgever houdt het overzicht vanaf de bestelstatus tot en met het bestede budget. Met ecmanage kunt u het proces inkleden zoals u wenst.

Ontwikkeld door ervaringsdeskundigen

Ecmanage is ontwikkeld in eendrachtige samenwerking tussen IT-specialisten en ervaringsdeskundigen op het gebied van kleding- en PBM-management. Het systeem is geschikt voor alle bekende ERP-systemen en binnen 1 dag operationeel, desgewenst in uw huisstijl. Het aantal gebruikers is ongelimiteerd. Het serverpark is meervoudig uitgevoerd en ondergebracht in een beveiligd datacenter.

Hoe werkt het?

Een kledingdrager is toe aan een nieuw kledingpakket, of wil een artikel vervangen, en logt in (desgewenst via het eigen intranet van de werkgever). Hij beschikt over een eigen profiel met daarin een uitgebreid overzicht van zijn kledingpakket en maten. Op basis hiervan kiest hij uit de getoonde artikelen. Bij het uitvoeren van de bestelling is de gebruiker flexibel in het aangeven van het afleveradres. Het systeem genereert vervolgens de interne goedkeuring, de budgetcontrole, de bestelling bij de leverancier, de koppeling naar de facturering, rapportages, etc. Direct betrokkenen kunnen per e-mail op de hoogte gehouden worden. Ecmanage controleert ook de levensduur van PBM’s. Als die aan vervanging toe zijn of moeten worden gekeurd, krijgt de betreffende persoon vanzelf een bericht.